Oznake

,

pampas

Ne mogu reći da sam zakasnila sa rezanjem pampas trave i njenim spremanjem za zimski san, jer mi je još uvek lepa i dekorativna. Mnogi njeni cvetovi se još nisu ni otvorili. Ali sama činjenica da smo na polovini decembra, kaže da je vreme za zimsko spremanje.

Pampas trava je jedna od najzahvalnijih dekorativnih trajnica koju si možete priuštiti, i posaditi u bilo kom delu prirode. Presađuje se vrlo lako, odvajanjem dela korena već postojećeg žbuna, prima se još lakše i ne zahteva gotovo nikakve tretmane. Jedino što ovoj biljci treba jeste – prostor. Prostor da raste i širi svoje mnogobrojne listove i cvetove smeđe, oker, crvenkaste ili bele boje. U toku godine ne zahteva zalivanje, prehranu, rezidbu…ništa što bi vam oduzimalo vreme, ali zato daje egzotičnu lepotu svakom prostoru, krasi ga elegantnim, tankim listovima poput slapova i čudnim cvetovima, nalik na lepeze.

Jedini posao vezan za ovu biljku jeste njena priprema za zimovanje. Orezivanje. Zbog mnogo, mnogobrojnih listova i njihovog skupljanja prilikom rezidbe, razmišljala sam kako da ovaj posao pojednostavim i učinim lakšim. Ranijih godina sam pampas rezala po žbunićima, bacala ih na stranu pa posle kupila i borila se sa svakim od njih, jer – ne zaboravite – ovi listovi su iste visine kao i ja! A sigurna sam da će još malo i mene prešišati 🙂

Zato sam odlučila osmisliti borbenu strategiju nad ovim nezgodnim protivnikom. Evo šta će i vama za nju trebati: kanap (biorazgradiv, naravno), rukavice (jer su listovi pampas trave vrlo oštri) i makaze za rezidbu (ja ove koristim za razne baštenske poslove).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zavežite kraj kanapa za jedan busenčić trave, kao osnovu i početak obmotavanja, na nekih 20-30 cm od tla…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zatim polako motajte kanap oko cele biljke, što jače sabijajući njene listove. I tako u krug… Iskreno, meni se i ovako sviđa. Kao stablo neke palme, zar ne?

pampas 1

Zatim se naoružajte strpljenjem i krenite polako s rezanjem listova, na nekih 10-ak cm od tla. Kako ih režete, ceo zavezani snop blago položite u jednu stranu, i na taj način će vam se otvarati nov prostor za rezanje. Kako se budete približavali sredini ili kraju posla, videćete da je kanap koji se nalazi na samom dnu ovog snopa, popustio (jer su se stabljike grupisale i složile), tako da je vrlo poželjno ponovo ga stegnuti, tj.dotegnuti.

pampas 2

Na samom kraju, dobićete jedan potežak snop pampas trave, vrlo spremne za odlaganje u kompost ili kantu. Gotovo bez ičega za dodatno skupljanje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Boje prave jesenje, kao da nije decembar…

Nadam se da će vam ova mala dosetka zaista pomoći.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Važno: kada sve bude gotovo, obavezno iz velikog snopa izvucite par biljaka…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…i pretvorite ih u cvetni aranžman po vašoj želji. Zbog dugih i čvrstih stabljika, pampas trava je vrlo zgodan gost u raznim ćoškovima vašeg doma.

cvece1

cvece2

Možete je i  bojiti raznim bojama, i znajte da se listovi (kako gube vlagu) sve više uvijaju i deluju sve lepše. Može da traje dugo, skroz do proleća, do prvih cvetova…

