Oznake

, ,

Ako imate dete školskog uzrasta ( i da nije đak prvak) ovih dana se suočavate sa rezultatima INICIJALNIH TESTOVA. Uvedeni kao provera, da bi se videlo s kolikom količinom znanja dete raspolaže na početku školske godine.

Ono što meni nije jasno, jeste:

1.Zašto ocenjujemo decu za znanje koje je već bilo ocenjeno?

Oni su svo to gradivo već odgovarali na kraju prošle školske godine i za to uredno dobili ocene. Naravno da se jedan deo gradiva zaboravi na raspustu, ali se on može vrlo brzo obnoviti. Nažalost, kada inicijalni testovi prođu.

2.Šta je svrha rezultata?

Čujem od nastavnika da svi ti testovi nakon zbrajanja rezultata, završe u kanti (osim ako ih oni sami ne odluče čuvati). Niko im od viših „instanci“ ne traži te papire (kao dokaz), tako da je to za malverzacije dušu dalo. Zar ne? I kada vidimo kako su nam deca pametna ili ono drugo, šta onda? Testovi nemaju ocene za dnevnik, prema tome… Po meni je to bukvalno traćenje časova koji su mogli biti iskorišteni

– za ponavljanje gradiva

-za učenje novog gradiva.

3.Šta će ministarstvu obrazovanja uopšte ti rezultati?

Zar oni uopšte mare za njih? Meni se čini da je evropejizacija pokrenula resavsku školu i da nama nije potreban gram mozga da bismo reformisali svoj obrazovni sistem. Što bi mi drugačije? Što mi uvek da talasamo? Što da naši đaci budu uvek prvi u stranim školama? A to su bila ona deca koja nisu radila inicijalni.

4.Zašto je te testove moguće pronaći na internetu?

Ako su tako važni i obavezni, zašto su onda lako dostupni? Naravno da ću da odštampam primerke i dam svom detetu da se što bolje pripremi. To sam i uradila.

Zato ove testove nazivam inicijalna glupost, jer svrhu u njima ne vidim, osim još jednog poltronisanja stranim obrazovnim sistemima, koji, vrlo dobro znamo kakvi su. Zašto moramo baš sve prepisati? Jel i ova glupost u „paketu mera“ koje se ne prodaju na komad? Ono dete koje je naučilo-naučilo je, koje nije-nije, i tačka. Treba raditi dalje a ne tolike časove poklanjati potpuno besmislenoj stvari.

Volela bih kada bi me neko razuverio. Može li neko od vas?

