Oznake

, ,

Na pijačnim tezgama, ali i u supermarketima, nudi se svakakav zeleniš. U toj gomili sam prošle zime videla i neke listiće, male, reckave… zanimljive na oko. Budući da sam ja veliki gurman i jedem sve, odlučila sam da isprobam ove biljke, prvo posadivši ih s proleća u svojoj bašti. Bez problema su nikle i porasle, i ostavile iznenađujući utisak na moje nepce, ali i na nepca ostalih / koji su ove listiće probali.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prvo sam mislila da imaju ukus pečene slaninice, pa pečenih krmenadli, ali čini mi se da je pravi opis u stvari kombinacija ova dva gore pomenuta. Smešno, grickate listić i osećate ukus mesa 🙂 Idealno za one koji prelaze na veganski način ishrane ili za one koji od svih salata najviše vole – meso 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pod ovim našim sremačkim nebom, rukola je još uvek novina i retkost, ali sam sigurna da se ta situacija neće još dugo zadržati. Čim žene vide koliko je laka za sadnju i negu u baštama, kako dobro podnosi sušu, ali i kišu (i puno kiše, kao ovog leta), oberučke će prihvatiti ovo zeleno stvorenje koje ne traži mnogo mesta u bašti. Zbog vrlo dobre klijavosti, sigurna sam da bi bila savršena i na balkonima u nekoj žardinjeri. Što da ne? Probajte 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zgodna je za SVE salate; možete je začiniti samu ili uz bilo koje drugo povrće. U rano proleće sam je kombinovala sa rotkvicama i crnim lukom, zelenom salatom, a sada je stavljam uz paradajz, krastavce… iseckam je sitno i ubacujem i u kupus-salatu, krastavce s pavlakom…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da li je rukola stigla iz masovne plasteničke proizvodnje ili iz organskog tla, možete zaključiti na osnovu njene gorčine: ona prva jeste poprilično, a ova druga – skoro neprimetno.

Pored toga što vam može ulepšati svaku salatu, dekorisati meso ili neka servirana jela, rukola je bogata vitaminom C, gvožđem i mineralima i odličan je prirodni antibiotik, te je treba uzimati tokom gripe i kašlja. Neki čak tvrde da je dobra i kao afrodizijak?! 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Novo, praktično, ukusno, zanimljivo i što je najvažnije – zdravo!

 Probajte rukolu!

 

