Oznake

, ,

Baštenske biljke penjačice traže malo više pažnje i nege od ostalih „prizemnih“ vrsta. Za određene vrste boranije, krastavaca, tikvica i sl. neophodno je pripremiti prostor za penjanje. Mogu ove vrste da rastu i na zemlji, ali će ipak svoj najbolji plod dati ako on ima prostora u vazduhu da nesmetano raste. Mnogi baštovani (bar oni koje ja poznajem) ne ubrajaju grašak u vrstu povrća kojoj treba prostor za puzanje. Ja sam odlučila da mahune zelenih kuglica više ne berem sa zemlje, nego iz visine; da ispoštujem zakržljale listove graška koji rastu kao prstići za hvatanje potpore i poklonim im mesto za njihovo omiljeno – penjanje 🙂  Planirala sam da ove godine napravim jedno trajnije rešenje za penjačice koje sadim u svojoj bašti, i tako, tražeći jedno – naiđem na ovo

mrežica

Iako na pakovanju piše da je ovo mrežica za uzgoj krastavaca, za čega je mnogi ljudi i koristi…

krastavci

…ja sam je ipak montirala između lejica graška koji sam sadila sa ostavljenim mestom u sredini za potporu za puzanje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Visina ovih plastičnih mrežica je 1,5m a dužina ima raznih; ja sam izabrala ovu od 5m. Iako moj grašak neće dostići ovu maksimalnu visinu (što bi krastavac sigurno uspeo), mrežica će odlično poslužiti

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

i zaštitiće cvet i plod od zemlje, vlage i truljenja, kao i od raznih bubica i bolesti koje dolaze iz zemlje. Praktično, jeftino i vrlo korisno. Za prvu ruku, može da koristi i za potporu lakih puzavica cveća, paradajza pa čak i paprike…

paprike

Ako niste do sada znali za ovaj „plastični izum“, eto male pomoći 🙂 Meni je svakako dobrodošao 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Što kaže moj sin – grašak nije grašak nego je to lek/pilule koje se uzimaju 3 puta na dan 🙂 On slobodno u prolazu bere mahune, otvara ih i sladi se mladim, slatkim i sočnim bobicama – „Tri puta na dan, svaki dan…“

OLYMPUS DIGITAL CAMERAP

Pozdrav iz vesele bašte 🙂

