Oznake

, , , ,

Ako ste nekada na pijaci videli cveklu koja se prodaje sa lišćem, onako cela, možda bakice i nisu htele od prirodne lepote napraviti dobar marketinški potez. Možda vam je nude takvu, jer znaju da se cvekla može iskoristiti cela, ali skroz cela 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ovo je moja, džinovska ove godine…

Mislim da cvekla spada u onu grupu povrća-krajnosti – ili je volite ili ne. Nema između. Mi je u kući obožavamo i spremam je na više načina. Tek nedavno sam saznala za ovo što ću vam danas pokazati, i verujte da uopšte nije loše.

Uglavnom sve domaćice od cvekle koriste samo koren, ali i njeni listovi i drške veoma dobro koriste mnogim varivima, tj. jelima koja se kuvaju, dinstaju. Treba da imate u vidu da se drške i listovi cvekle spremaju samo ako su „lepo lomljivi“ tj. ako ih polomite bez muke ili noža. U suprotnom, to nije dobar znak…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja sam ovoga puta spremala drške: operete ih, odsečete listove…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

iseckate na komadiće dužine 2, 3-4cm…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…i ubacite ih u gomilu povrća za prilog. Kod mene u teflonu je luk, šargarepa, keleraba, riža, peršun i grašak. To se sve lepo krčka, polako dok se ne skuva riža…i to je to. Riža će povrću dati gustinu, a ako ste preterali sa vodom pri dinstanju, možete prilog završiti sa malo brašna… Naravno, povrće sam posolila i dodala alevu papriku. Kada su kombinacije povrća u pitanju, možete da mućkate šta god imate u kući 🙂 Ja ove priloge zovem „vitamniska bomba“!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uz neko meso, to izgleda ovako 🙂

Kada budem ubacivala listove u nešto, eto novih slika 🙂

napomena kao motivacija:

 Cvekla ne goji 🙂 hranljiva vrednost je oko 40-45 kalorija i lako se vari. Sadrži: 88% vode, hranljive materije (1,7 % belančevina, 9,5% ugljenih hidrata, 0,1% masti i 0,9% celuloze); mineralne sastojke, ukupno čak 1% (345 mg kalcijuma, 62 mg natrijuma, 35 mg kalijuma, 0,8 mg gvožđa, 44 mg fosfora, magnezijum, jod, fluor, mangan, bakar, sumpor, brom, litijum, rubidijum, cezijum i stroncijum), vitamini: 0,02 mg B1, 0,05 B2, 10 mg vitamina C i 0,04 mg PP, karotina i nijacina. A to sve imate i u drškama! Ko bi rekao?

