Oznake

, , , ,

Ja sebe često, uz osmeh, nazivam „Jovanka baštovanka“. Za one koji ne znaju, to je jedna od pesama Jovana Jovanovića Zmaja, mog omiljenog pesnika. Slatka mi je, divna detinja…a pošto sam ja redovno u bašti (i redovno detinjasta…), ponekad se počastim tim nazivom 🙂

Ovo prelepo miholjsko sunce mi je kao melem na ranu ovih dana. Kuća je u teškom rasulu, ali zato bašta blista! Ima dosta posla ali svaki mi je zadovoljstvo. Najveći problem mi je kraći dan, jer već oko 6 popodne zahladi, mračak se uvuče u dvorište i završi sve planove. (Tako je to sa zaposlenim baštovankama.)

Evo mojih srećica sa svežeg vazduha:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Primila sam oberučke dve divne gošće, koje će mi ulepšavati život još mnogo, mnogo  godina…Ovo je najbolja dobrodošlica svakoj zelenoj duši.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Priprema najvećeg blaga za zimski san: provetravanje i prehrana. Samo prirodno, sa materijalima koje priroda sama daje. U mom slučaju to je pokošena trava, pomešana sa opalim lišćem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Drva, kao čuvari malih stanovnika našeg dvorišta, takođe uživaju u suncu, pucketaju dok se suše i pretećom snagom pokazuju svoju moć.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jagode svoje najbolje plodove mogu davati najviše 3-4 godine. Kod mene je stiglo vreme da mlade, samonikle sadnice krenu u svoj pohod. Rasadila sam ih, zalila i u maju ćemo se radovati zajedno 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ovi mali zeleniši će se na proleće pretvoriti u bogate zelene glavice, a prolećna salata je tako omiljen gost na mom kuhinjskom stolu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uskršnji doručak je prazan bez njega. Već mu se unapred radujem i gledam ovog jednog, kako je porastao za samo 3 dana! Toliko je divno vreme… Ove godine sam, po prvi put u životu luk sadila bez lejica, bez unapred određenog reda. A i što bih morala? U prirodi ništa ne raste u geometrijskom položaju, zar ne? Samo sam ga zabadala u meku, sitnu zemlju, od prilike zamišljajući razmake, zbog blagog okopavanja i prehrane. Nadam se da nisam pogrešila.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Priroda nam toliko mnogo nudi, samo treba malo pogledati oko sebe. Ne zaboravite – najlepše stvari su besplatne 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da zamiriše jesen na svakom koraku…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vrlo jednostavno, od onoga što vam je u blizini…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

da osveži tv komodu…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…ili se savršeno uklopi u kuhinju. 2 u 1 = možete i pojesti svoju jesenju dekoraciju 🙂 tako što ćete peršun ubacivati u jela koja spremate… 🙂 Da, da, ovo na slici je peršun (imam ga još! i ovu „reckavu“ vrstu 🙂 ), cvetići nevena i suve grančice loze kojom se ona kači za žicu…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Za lepši pogled kroz prozor, kao podsetnik da je lepota u oku posmatrača.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tako slatko i jednostavno + moj omiljeni stolnjak 🙂  Prosto je nestvarno koliko toga može da se napravi u samo nekoliko poteza, sa stvarima koje već imate, sa stvarima koje možda i bacate, po kojima gazite dok šetate ulicom… Mene toliko raduju ovi mali detalji… I svaki put im se nasmejem kada prođem pored njih i dodirnem neki cvetić, voće…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nekoliko sadnica ruža mi fali u mojoj aleji…Od već postojećih, uzimam grane kao reznice i pokušavam da ih nagovorim na ostanak. Želim da me ruže dočekaju svaki put kada ulazim u moj dom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Volim miris zimskih ruža. Nežan i blag, uvek me poseća na moj rođendan koji se bliži, na miris drva koja čekaju svoj plamen, na jesenje kiše, kišobrane i štof.

Od srca vam želim da ove jeseni zasadite nešto. Bilo šta. Peršun u saksiju u kuhinji, male ruže u balkonskj žardinjeri, jagode-puzavice u saksijama koje mogu visiti na balkonu i zaklanjati hladni beton svojim crveno-zelenim odelom, neki ukrasni žbun, hrizanteme ili perunike u zaboravljenom ćošku vašeg dvorišta, drvo trešnje, jabuke na koje će mirisati detinjstvo…drvo života i sreće za dnevnu sobu. Šta god to bilo, nagradiće vas milion puta više nego što ste sanjali, nego što ste se vi dali toj biljci. Učiniće vaš dan srećnim, obojiti vam lice osmehom svaki put kada vam i nije do njega. Podsetiće vas na činjenicu koliko ste mali i uputiti vas na mirnu stazu. Stazu prirode, na kojoj se čovek oseća kao čovek, živo biće koje daje više nego što uzima. Baš kao i priroda.

